Jegyek 2025. október 27-től válthatók.
Jegyár kedvezmények: Diákok és nyugdíjasok számára 10% kedvezményt biztosítunk.
A Filharmónia Magyarország bérletesei az ország bármely pontján az általunk szervezett és értékesített felnőtthangversenyekre − bérletük felmutatásával − 20% kedvezménynyel válthatnak jegyet!
A kedvezmény bérletenként egy jegyre érvényesíthető, koncertenként.
Az egyes kedvezmények nem vonhatók össze!
Jegyek és bérletek válthatók a Balaton Kongresszusi Központ és Színház jegypénztárában (Keszthely, Fő tér 3.; +36 83 515 232), a Ticket Express irodáiban, valamint online a www.jegymester.hu oldalon.
Honlapunkon feliratkozhat hírlevelünkre, amelyben a Filharmónia Magyarország által szervezett klasszikus zenei programokról, és az esetleges változásokról is tájékoztatjuk.
A műsor-, időpont- helyszín- és szereplőváltoztatás jogát fenntartjuk, ennek függvényében a jegyár is változhat.
A helyre szóló bérlethosszabbítás 2025. július 15-ig tart, új bérlet 2025. november 27-ig, az első hangversenyig váltható.
Régi és új bérleteseink számára elővásárlási nyereményjátékot hirdetünk. Azok között, akik július 15-ig megvásárolják vagy megújítják bérletüket és annak fotóját július 20-ig elküldik az online@filharmonia.hu email címre, azok között 30 darab Filharmónia könyvet sorsolunk ki.
A keszthelyi bérlet zárókoncertjén folytatódik Keller András és a Concerto Budapest sorozata, amelyben előadják a romantikus zeneirodalom legnagyobb hatású műveit. Johannes Brahms egyetlen hegedűversenye sok más nagy művéhez hasonlóan csak jóval a bemutató után hozta meg a sikert, és vált a repertoár népszerű darabjává.A korabeli kritika nehezményezte, hogy a hegedűszólam hangszerszerűtlen, és sokkal nehezebb, mint amennyire mutatós, továbbá, hogy mit keres az emlékezetes oboaszóló egy hegedűversenyben, hiszen ez nyilvánvalóvá teszi az egész művön végigvonuló jellegzetességet, hogy a hegedű nem uralkodik a zenekar fölött, illetve a zenekar túl sokszor lép előtérbe.
Ma már a hegedűszólisták tudása annyival fejlettebb, hogy a technikai nehézségek nem tűnnek aránytalannak, és a komplex szimfonikus mondanivaló egy versenymű esetében is elvárás, így a zenekar „felülreprezentáltsága” inkább becsületére válik a műnek. Az egyébként gyakran borongó Brahms ebben a művében inkább lírai, időnként drámai, a végén pedig szilaj, már-már magyaros arcát mutatja meg. Csajkovszkij hat szimfóniájából az utolsó három önéletrajzi jellegű, amelyekben a sorssal való megküzdést és megbékélést járja körül. A 4. szimfónia az első a sorban, amelynek a zenei mottója kapcsán így írt a szerző: „ez az egész szimfónia magja, fő gondolata. Ez a sors… ami Damoklesz kardjaként függ az ember feje fölött rendíthetetlenül, s folyamatosan mérgezi a lelket. Soha nem győzhetjük le – csak nyomorúságosan elszenvedhetjük.” S bár ez a mottó újra és újra előjön a szimfónia folyamán, a zene mégis azzal a gondolattal zárul, hogy a sorsot le lehet győzni.
Brahms és Csajkovszkij zenéjével tapasztalja meg Ön is a mélységeket, magasságokat, és töltődjön fel két pozitív végkicsengésű művel!
Brahms: D-dúr hegedűverseny, Op. 77
Csajkovszkij: 4. f-moll szimfónia, Op. 36